حصارکشی در زنجان

حصارکشی یا دیوارکشی یکی از قدیمی ترین و معمولی ترین روش ها برای انواع تورهای مورد استفاده در تعیین محدوده زمین یا باغ بوده است که از مصالح گوناگونی مانند تیرچه بتنی، سنگ و آخر ساخته می شود. در گذشته بدون قوانین و ضوابط خاصی دیوار کشی انجام می گرفت. اما این روزها محدودیت ها و قوانین مشخصی برای آن تعیین شده است. نکته ی قابل توجهی که در رابطه با این موضوع بایستی به آن توجه ویژه نمود این است که برای هر نوع عملیات دیوارکشی مانند ( باغ، کارخانه، ویلا ) بایستی قبل از هر چیزی مجوز دیوارکشی از دستگاه مربوطه را اخذ نمایید. در مناطق شهری محدودیت های بیشتری برای  دیوار کشی دارد.

در زمان های گذشته برای دیوارکشی زمین و باغ از دیوارهای ( بتنی و سنگی ) استفاده می کردند. یکی از اصلی ترین مشکلات این نوع دیوارها این بود که فاقد زیبایی بودند. چنانچه نما و ظاهر دیوار اهمیت داشت بایستی کاربر هزینه و زمان زیادی را صرف زیباسازی آن می کرد.

حصارکشی سنگی: در حقیقت ساخت دیوارهای سنگی زمانبر و سخت تر است. این نوع دیوارها به دلیل مشکلات فراوانی که دارند کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. چنانچه هدف اصلی شما عزیزان از دیوار کشی، محوطه ی نمادار و زیبا است این نوع دیوار کشی گزینه ی خوبی نخواهد بود.

حصارکشی بتنی: چنانچه در دیوارکشی علاوه بر امنیت، حفظ حریم و تعیین محدوده ی ملک برایتان مهم است بهتر است که از قطعات پیش ساخته بتنی و دیوارهای بتنی برای حصار کشی استفاده نمایید. شایان ذکر است بدانید که این نوع دیوارها ( بتنی و قطعات پیش ساخته بتنی ) فاقد نما هستند و به هزینه ی مجدد برای نمادار شدن و به زمان فراوانی نیاز دارند. همه ی این عوامل موجب شده تا امروزه کمتر از این نوع دیوارها استفاده شود.

دیوارکشی نوین: علاوه بر حفظ امنیت و محدوده ملک، زیبایی ظاهر ( دیوار حصار ) از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ناگفته نماند در ( دیوارکشی نوین ) برای ساخت  دیوار، از قطعات بتنی پیش ساخته نمادار و زیبا استفاده می کنند. این قطعات علاوه بر زیبایی ظاهری از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

مزایای حصارکشی با قطعات پیش ساخته بتنی نمادار

برخی از مزایای حصارکشی عبارت اند:

  • * حصارکشی با قطعات پیش ساخته بتنی نمادار در قیاس با دیوارهای سنتی از قیمت های مقرون به صرفه تری دارد و سرعت اجرای آن بالا است.
  • * بعد از پایان نصب، نیاز به نماسازی ( سیمانکاری یا سنگ کاری ) ندارد.
  • * حمل و نقل و جابجایی آن راحتتر است.
  • * و …

انواع معماری حصارکشی در زنجان

در حقیقت معماری حصارکشی بایستی به گونه ای باشد که زیبایی خاصی را به فضای آن بدهد. انواع معماری حصارکشی عبارت اند از:

توری سیمی:  توری سیمی یکی از روش های معماری حصارکشی به شمار می آید. در صورتی که نمای بیرونی دیوار برای شما اهمیت چندانی ندارد و فقط هدف تعیین محدوده ی دقیق زمین یا ملک را دارید توری سیمی مناسب ترین گزینه ی انتخابی برای شما می باشد. توری سیمی علاوه بر ظرافتی که به نمای دیوار می بخشد هزینه ی کمتری هم دارد.

استفاده از چوب: یکی دیگر از روش های معماری حصارکشی، استفاده از چوب است و زیبایی خاص و طبیعی را به محیط می بخشد. برای اینکه جلوه ی بسیار زیبا و خاصی به فضا ببخشد، بهتر است که چوب را به صورت ضربدری کنار هم قرار گیرد تا در حین کاربردی بودن، زیبایی بیشتری به محیط ببخشد.

سبک کلاسیک: اگر در حصارکشی علاوه بر امنیت، زیبایی نمای دیوار برایتان مهم است استفاده از سبک کلاسیک مناسب است. در واقع در این نوع سبک از فلز، چوب، قطعات پیش ساخته بتنی نمادار و تیرچه بتنی استفاده می کنند. مهم ترین ویژگی های بارز این نوع معماری حصارکشی عبارت از حفظ حریم، امنیت، طبیعی بودن و زیبایی است.

 

سایر خدمات ما :

1 . فنس کشی 

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش حصار کشی در زنجان با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

تلفن تماس : 09144156007 ( مهندس اجتهادی )